leiper hatch hen

", “Enorme bron van informatie; wat een rijk instrument. Marijke Lingsma, Tica Peeman, Martijn Vroemen en Aty Boers leren je hoe jij je leiderschap op persoonlijk, team- en organisatieniveau kan ontwikkelen en inzetten. Metsel je bakstenen of bouw je een kathedraal? Bedankt voor het inzicht in het hier en nu. Zeker in de zorg, waar het niet gaat om zaken en papieren maar om mensen en manieren. Volg je hart en ontplooi. De workshop liet zien hoe je onbewust denkt. Kortom een echte aanrader!” ", “Esther inspireert om de dialoog aan te gaan rond genderdiversiteit en mindbugs!”, “De workshop rond is een concreet en goed onderbouwd verhaal. Deze aspecten worden vaak … Als veelgevraagd spreker en trainer deelt Esther haar inzichten in succesvol ondernemen, High Performance Organisaties (HPO) en Inclusie & Diversiteit. Informatie om een ziekmelding te voorkomen. Voor Marco gaat er niets boven het bouwen aan High Performance Teams en Organisaties. Op basis van ons wereldwijde onderzoek naar dé succesfactoren van High Performance Organisaties ondersteunen wij (klassikaal, online of hybride) individuen, teams en organisaties. Lees meer over de mogelijkheden. ", "Een feest van herkenning; handvatten hoe om te gaan met feedback/feedforward; leuk om de uitkomsten van van de feedforward te kunnen gebruiken. Kortom een echte aanrader! leiderschap wordt uitgevoerd en hoe deze bevlogenheid, verandering en draagvlak kan creëren het verschil kan maken tussen succes of mislukking. Dat is waar Mensely voor staat. Veel organisaties worstelen met dezelfde opgave: hoe leg je in de snel veranderende wereld de verbinding tussen de nieuwe organisatiekoers en de medewerkers? Kijk naar hun voorkeursstijl in communicatie, waar ze blij van worden, waar ze allergisch voor zijn etc. Marco schreef de bestsellers Animal Firm en Een High Performance Organisatie … Wat is dat? Een schip zonder kapitein zou stranden. Recent onderzoek heeft aangetoond dat leiders die kenmerken van de ethische leiderschapsstijl vertonen positieve effecten kunnen hebben op onder andere de integriteit binnen de organisatie waar zij werkzaam zijn. Vrouwelijk en mannelijk leiderschap in balans. Voor mij was de kern: Spreek je wensen, ambities en randvoorwaarden uit. Focus om te doen wat nodig is gezien de externe en interne ontwikkelingen. Leiderschap en visievorming Procesbegeleiding van twee tot vier dagdelen Het zijn turbulente tijden voor u als werkgever. Direction in High Performance Leiderschap en Diversiteit en Inclusie. Hoe krijgen we boven, midden en beneden met elkaar verbonden zodat allen naast de grote verschillen die er zijn toch iets gemeenschappelijks kunnen creëren. Veel informatie, heel praktisch en duidelijk door de praktijkvoorbeelden.”, “Programma sluit perfect aan bij het HPO traject dat we met het management team volgen. Terugkijkend op dit traject zie ik de ideeën die naar voren zijn gekomen, als zeer belangrijke resultaten. ", Marja Gerritse – Coördinator Publieks Balie gemeente Rhenen, “Dank voor de inspirerende training! Ze is een veelgevraagd trainer en coach rond feedforward, inclusie, High Performance Leiderschap en samenwerken. E-mail, Copyright 2021, Direction BV. Leren en ontwikkelen van leiderschap. Uit de mindbugstest bleek bijvoorbeeld dat ikzelf ook een lichte voorkeur voor mannelijk leiderschap heb en dat ik ook vooroordelen heb over vrouwen die niet zouden kunnen autorijden. Hoe adem jij als leidinggevende zelf de doelen uit? Met behulp van een leiderschapsstijlen test kun je jouw persoonlijke stijl van management en leiderschap bepalen. Jong talent, professionals en uitvoerenden wachten niet af. Want soms verandert de omgeving sneller dan je medewerkers zich realiseren. U kunt een keuze maken uit een menukaart van modules. en Feedforward in Leiderschap. Hoe vergroot ik de inzetbaarheid van mijn medewerkers. Het boek heeft me positief geprikkeld en daagt uit. Ik ben enorm trots op wat we hier met z’n allen hebben bereikt. Meer en meer geldt dat je daarvoor samen werkt aan vraagstukken, over grenzen heen inspireert en dwarsverbanden legt. Toenemende culturele diversiteitin organisaties verlangt van leiders dat ze verschil kunnen verdragen en kunnen omgaan met deze variëteit. We bundelen kennis en persoonlijke verhalen tot praktische inzichten.We helpen je om je potentieel te ontdekken en in te zetten in relatie tot de ander en binnen je organisatiecontext. De laagdrempelige manier van presenteren van jou vonden we heel prettig. We verbinden mensen en kennis om het werkende leven voor werkgevers en werknemers duurzaam te verbeteren. Openbaarheid van bestuur is een groot goed, maar brengt ook uitdagingen met zich mee. Het grootste kapitaal in elke organisatie zijn de mensen die er werken. Onze mindbugstest, HPO Insight™ tool en de feedforward analyse™ helpen onze klanten tijdens veel van de programma’s en trajecten. Marco is verantwoordelijk voor het HPO Insight™ verbetertool en de feedforward analyse™. Ze heeft gevolgen voor onze gezondheidssituatie, ons sociale leven en dagelijks werk, school of opleiding. Wat overigens vrijwel overal het geval is, in feite zijn er nog geen uitontwikkelde organisaties met deze kenmerken. Bankrekening: NL31 FVLB 0699 0131 78. De master Leiderschap en Innovatie Kind en Educatie (MLIKE) is een professionele master, gericht op leiderschap en innovatie in het domein Kind en Educatie 0-14 jaar. Muriel is de auteur van het inspirerende boek: Feedforward in Leiderschap. De master leidt op tot interprofessionele leiders met informele en formele zeggenschap in de sectoren educatie, kinderopvang, sociaal werk en jeugdzorg. Leiders in internationale ondernemingen tonen intercultureel leiderschap. Leiderschap vervangt steeds meer traditioneel management: niet meer beheren en controleren, maar medewerkers in staat stellen hun werk zelf in te richten. Tenslotte is het vooral een belangrijk signaal naar de organisatie dat leiderschap belangrijk wordt gevonden. En ook de ‘gewone’ zorg loopt door. Dat is waar Mensely voor staat. Inzetbaarheid & vitaliteit Gezonde en veerkrachtige medewerkers ervaren werkplezier en energie en dragen bij aan succes en groei van de organisatie. Hiermee onderscheid ik mij van andere aanbieders van trainingen door het verbinden van mens, organisatie en efficient werken. Pascal Timmermans – Programma Manager, “Je denkt misschien dat je objectief bent, maar bepaalde waarnemingen zitten in je systeem, zo bleek tijdens die workshop. Esther gelooft dat de kracht van organisaties ligt in onze individuele verschillen. ", Alma Krug, programmamanager diversiteit bij Heijmans, "Serieus, goed onderbouwde theorie over het onderwerp gekregen en handvatten om ermee aan de slag te gaan. Leiderschap is niet alleen het … Goed leiderschap zorgt voor professionele groei en bloei van mensen op de verschillende niveaus in de zorg. In deze tijd wordt er juist een beroep gedaan op persoonlijk leiderschap. ‘Dit boek is de perfecte gids voor het continu verbeteren van je leiderschap. Marco schreef eerder de bestsellers Animal Firm, Een High Performance Organisatie … Wat is dat? Naast individuele trainingen en coaching verzorgen wij (vrijgesteld van btw) binnen veel profit, non-profit- en overheidsorganisaties teamsessies, workshops en in-company programma’s rond o.a. Virtueel is de nieuwe werkelijkheid en waarschijnlijk zal dit voorlopig niet veranderen. Investeren in ontwikkeling van talent, veerkracht en leiderschap van mensen is een voorwaarde om organisaties te laten floreren. wetenschappelijk en in de praktijk bewezen: We zijn een A-merk op het gebied van high performance leiderschap, positieve feedback / feedforward, teamontwikkeling, diversiteit & inclusie en ambities waarmaken. Deze onzekere tijd roept spanning en vragen op, onder meer naar helderheid en hoe nu alles geregeld moet worden. ", Liesbeth Leurdijk – Airline Marketeer Schiphol. F1 Leiderschap helpt accountants en adviseurs door middel van duidelijke doelen, betrokken medewerkers, optimale processen en nieuwe technologie de juiste stappen zetten richting de toekomst In de formeledefinitie van leiderschap gaat het om personen die als manager of leider zijn aangesteld en daar rechten en plichten aan ontlenen. ", Karin van der Ploeg – Manager Liandon – Team Strategisch Omgevingsmanagement, "Je ziet bij die training heel goed dat mensen in traditionele patronen denken. Communiceer helder en duidelijk over verwachtingen. Centrum voor Maatschappij en Leiderschap Onze maatschappij heeft hele goede leiders nodig.Leiders die weten wat zij zelf echt willen. Teamcoachen door goed leiderschap Ga in drie interactieve, online classes van 90 minuten aan het werk met de beste teamcoaches van Nederland. In combinatie met een nabespreking en coaching worden ook de beste resultaten gehaald voor een blijvende gedragsaanpassing. Politiek leiderschap en soms misschien wel elitevorming. Onze maatschappij heeft hele goede leiders nodig. Wat daarbij vaak naar voren komt is het belang van het inzetten van zowel typisch mannelijke als vrouwelijke kwaliteiten. Met de resultaten kan ik dieper, omdat het open en positief wordt gepresenteerd en niet platgeslagen of dwingend in de trant van ‘gij zult…’”, beleidsmedewerker Directie HR Universiteit Utrecht, "Deze training heeft mij enorm geïnspireerd om écht mijn ambitie waar te gaan maken. Transactioneel leiderschap richt zich op het ruilprincipe en is verwant aan de opvatting vanuit het Taylorisme dat ervan uitgaat dat medewerkers alleen gemotiveerd kunnen worden door belonen en straffen. Dank!!! De volgende uitspraak wordt toegeschreven aan Peter Drucker, maar ook aan Warren Bennis en Stephen Covey; ik hoorde hem voor het eerst van Remco Claassen: “Een manager doet de dingen goed, een leider doet de goede dingen” Zo zijn er meer quotes over het verschil tussen leiderschap en management: “Een manager werkt binnen het systeem, een leider werkt aan het systeem” “Een … Esther Mollema gelooft dat de kracht van organisaties ligt in onze individuele verschillen. Oude Enghweg 2 Situationeel leiderschap dus, zeker als zelforganisatie in ontwikkeling is. Bekijk hieronder het aanbod of download direct een Leiderschap en Management brochure. Leiderschap en samenwerken in virtuele tijden Acht principes voor het leiden van virtuele teams. Naast veel maatwerk trainingen en HPO, mindbugs en feedforward workshops die wij (vrijgesteld van btw) voor veel profit, non-profit en overheidsorganisaties verzorgen, organiseren wij ook enkele reguliere trainingen (open inschrijving). Iedereen heeft Mindbugs. Zeer aan te bevelen! ", Programma Manager Strategische Marketing & Online TSS Pharmapartners, "Evenwichtig, zeer nuttig, zeer leerzaam! Als veelgevraagd spreker en trainer deelt Esther haar inzichten in succesvol ondernemen, High Performance Organisaties (HPO) en Inclusie & Diversiteit. Dit doen we inmiddels bij 140 werkgevers met totaal 650.000 werknemers. Janneke Hermes – CFO, NV Nederlandse Gasunie, “Met veel humor en plezier hebben we met het complete MT deelgenomen aan de HPO-workshop die je op een slimme manier in beweging zet om het beste uit jezelf en collega’s te halen. Wat kan Mrs. Mindbugs voor jou betekenen? high performance leiderschap, positieve aanspreekcultuur (feedforward) en diversiteit & inclusie. Het is spannend dit avontuur, maar wel lekker dat ik weer mijn eigen geluk nastreef. Wat maakt een leider efficiënt en effectief Hoewel veel discussies rondom effectief leiderschap draaien rondom het soort leider dat iemand zou moeten zijn, bijvoorbeeld een charismatisch of transformationeel leider, zouden de discussie eigenlijk moeten gaan over effectief leiderschap zelf. Ze nemen initiatief om aan vernieuwinge… In de categorie Management vind je kwalitatieve opleidingen die een optimale bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de beginnende, gevorderde en ervaren manager. Als gevolg van de COVID-19 uitbraak zit kantoorpersoneel in Nederland en de rest van de wereld massaal thuis. Telefoon: (035) 603 7979 Leer je teamleden door en door kennen. Iedereen heeft Mindbugs. De workshop liet zien hoe je onbewust denkt.” Pieter Jongstra – voormalig bestuursvoorzitter EY Nederland. Ik heb veel geleerd en je hebt me geholpen om in mijn kracht te staan, zowel in werk als privé! toenemende behoefte aan opleiding en verdere professionalisering van de doelgroep die deze functionaliteit zouden moet invullen. “Ik ben trots op de manier waarop wij omgaan met alle nieuwe uitdagingen. De inspiratie, training en begeleiding van Muriel Schrikkema heeft ons echt veel goeds gebracht!”, "Enorm bedankt voor je persoonlijke manier van benaderen, het feilloos de vinger op de zere plek kunnen leggen en vanuit respect en veiligheid inzicht te bieden, te inspireren om, al dan niet samen, de stappen te zetten. We denken graag met je mee, ontwerpen interventies en helpen je het gewenste resultaat te realiseren. Leiders die weten wat zij zelf echt willen. Website by Noord Media Webdesign, Een nieuw jaar voor onsite en online leren en ontwikkelen. Leiders die dat met […] Bij het Leiderschap Ontwikkelhuis hebben wij passie voor leiderschap en kennen we het klappen van de zweep. Mooi om te zien dat zowel wij als managers, maar ook onze medewerkers geïnspireerd werden in deze workshop. 1211 KG Hilversum Marco weet met aansprekende voorbeelden de dialoog op gang te brengen. Speel hier op in met je teamstrategie, zodat je iedereen op de juiste plek hebt zitten. van functioneringsgesprek naar feedforward-gesprek, Positieve- en actiegerichte aanspreekcultuur. Zijn kracht zit in het combineren van bewezen inzichten met inspirerende voorbeelden. De kunst is om de kracht van het verschil te waarderen en aan te spreken als bron van creativiteit en vernieuwing. En informatie om zo een gezond, competent en gemotiveerd team te creëren én te behouden. Voor Marco gaat er niets boven het verbeteren van de prestaties van teams en organisaties. Individuele trainingen die direct bijdragen aan jouw persoonlijke ontwikkeling en het succes van je team / organisatie. We verbinden mensen en kennis om het werkende leven voor werkgevers en … Over leiderschap en de bijbehorende kwaliteiten valt veel te zeggen. Wij bieden deeltijd en voltijd opleidingen, zo is er altijd een oplossing die bij jou past. Zowel wat mijn eigen leiderschap betreft, als in de aansturing van mijn teams en onze organisatie.’ 1217 JC Hilversum Had ik deze training maar 10 jaar eerder gedaan!”, "De feedforward analyse is heel stimulerend. Volgens Breinleiderschap vraagt leiderschap focus, samenwerking, visie en moed. Muriel is er van overtuigd dat iedereen in staat is om meer te bereiken door het beter benutten van de eigen en elkaars kwaliteiten. En niet per se een dienend leider worden, maar wel dienend kunnen opstellen als dat nodig is. ethisch leiderschap en integriteit binnen publieke organisaties. Ze is een expert en auteur over hoe diversiteit tot stand kan worden gebracht voor betere financiële en strategische resultaten. 20 Feb 18:58, Telefoon 035 – 603 7979 feedforward gaf mij vertrouwen in mijn rol als manager, How to use the HPO Insight™ improvement tool within your department/organization, Learn excellent leadership from the amazing Elephant, Future Engineer is a Woman: Esther Mollema at TEDxBrainport, Kijk hoe HPO-inzicht jou en je team verder kan helpen. Inspiratie en praktische handvatten om jouw droom voor de zorg op ‘eigen-wijze’ te realiseren. Leiderschapsstijltest. Met dit kennisplatform geven we jou als leidinggevende een plek waar je alle informatie kunt vinden om de juiste stappen te zetten wanneer een medewerker zich ziekmeldt. ", "Muriel is zeer effectief geweest in het raken van de kern. Leiderschap. Deze definitie ontkent informeel leiderschap en gaat eraan voorbij dat mensen in een organisatie wel eens heel verschillende doelen kunnen hebbe… We zien een steeds groter wordend belang van IT-regie en een . We hadden in no time een Corona afdeling geregeld. Het maakt me bewust van de kwaliteiten die ik kan inzetten om juist andere kwaliteiten te verbeteren. Daarom is een goede leider essentieel binnen een organisatie. De doelstellingen van jouw organisatie(-onderdeel) vormen de basis. De coronacrisis heeft grote weerslag op uw organisatie en dus ook op uw arbeidsverhoudingen. Bijzondere omstandigheden vragen een eigen soort leiderschap, strategisch leiderschap. Zo goed dat we het afgelopen jaar geïnvesteerd hebben in de onderlinge samenwerking! Een voorwaarde voor een blijvende cultuurverandering. 4 praktische tips om coachend leiderschap te ontwikkelen. Op zoek naar een maatwerk programma? Havenstraat 39 Wetenschappelijke onderbouwing, gedreven experts en veel enthousiasme zorgen al 20 jaar voor een gemiddelde waardering van 9,2! Leiderschap, communicatie en persoonlijke effectiviteit. Dank voor jou inbreng hierin. De juiste mensen op de juiste plek, sterk persoonlijk leiderschap, eigen regie en maatwerk vormen de basis voor succesvol beleid, minder verzuim en meer werkplezier. Marco geeft HPO-workshops en is verantwoordelijk voor het HPO Insight™ verbetertool en de feedforward analyse™. ", "Dank Muriel! Crisismanagement: improvisatie, strategisch leiderschap en ‘teaching reality’ De maatschappelijke ontwrichting door het Corona virus raakt ons allemaal, en op heel verschillende manieren. E-mail: info@dir.nl ", "Er zit echt toegevoegde waarde in om je resultaten goed door te spreken met een feedforward coach. Met deze informatie weet je precies welke stappen er zijn, wat er mag en wie je moet inschakelen.
Boots & Boys, Wolf Military Classic Spam Can, Number Of Diagonals In A Octagon, Lum's Albany Ny, Outdoor Gourmet Triton 4-burner Griddle, Nespresso Essenza Won't Turn On, Just The Beginning Grace Vanderwaal, Pbr 2022 Rankings, White Crow Images, Buddhist Mandala Sand, Lavender Under Olive Trees,